Skip navigation
BelSU DSpace logo

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsu.edu.ru/handle/123456789/40098
Название: Teaching critical thinking to non-western educated students: A cautionary tale
Авторы: Burkhalter, N.
Ключевые слова: pedagogy
higher education
critical thinking
Soviet education
educational transfer
educational lending
cognition
learning
sociocultural
sociocognitive
Дата публикации: 2017
Библиографическое описание: Burkhalter, N. Teaching critical thinking to non-western educated students: A cautionary tale / N. Burkhalter // Научный результат. Сер. Педагогика и психология образования. - 2017. - Т.3, №1.-P. 46-51. - DOI: 10.18413/2313-8971-2017-3-1-46-51.
Краткий осмотр (реферат): This paper describes the resistance teachers exhibited toward bringing these concepts into their own classrooms. It also explains this resistance using Jost et al.’s [6] framework of the authoritarian personality and sociocultural theories of Leontiev [9] and Vygotsky [20, 21]. Educational lenders in all fields are cautioned to pay attention to these rarely discussed sociocultural and sociocognitive influences on student learning, or risk frustration and perhaps failure. Some methods to circumvent that resistance are included
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsu.edu.ru/handle/123456789/40098
Располагается в коллекциях:Т. 3, вып. 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Burkhalter_Obuchenie_17.pdf742.06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
Показать полное описание ресурса Просмотр статистики


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.