Skip navigation
BelSU DSpace logo

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsu.edu.ru/handle/123456789/39993
Название: Communicative search for a way out of the impasse in cross-cultural communication: conditions for narrowing the "gaps" between the languages
Авторы: Cherkashina, T. T.
Novikova, N. S.
Sayenko, T. I.
Ключевые слова: pedagogy
method of teaching
Russian as a foreign language
сross-cultural communication
communicative strategies
multicultural education
ecolinguistic system
Дата публикации: 2015
Библиографическое описание: Cherkashina, T. T. Communicative search for a way out of the impasse in cross-cultural communication: conditions for narrowing the "gaps" between the languages / T. T. Cherkashina, N. S. Novikova, T. I. Sayenko // Научный результат. Сер. Педагогика и психология образования. - 2015. - Т.1, №4(6).-С. 45-50. - doi: 10.18413/2313-8971-2015-1-4-45-50.
Краткий осмотр (реферат): The paper addresses the issue of linguistic differences in cross-cultural communication and discusses communicative strategies that could be used to mitigate them. The authors argue that lingua-didactic multicultural education can help remove the main obstacle in the traditional teaching of Russian as a foreign language (RFL) - a "clash of cultures"; and not only can introduce a model of teaching to write, read, and speak in Russian, but can also offer a system of instruction that will allow the students to understand the way Russians think, which surely would make it easier for them to "translate" a text from one culture into another in a non-native "cultural environment" providing a polylingual format for interaction
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsu.edu.ru/handle/123456789/39993
Располагается в коллекциях:Т. 1, вып. 4

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Cherkashina_ Communicative_16.pdf621.61 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
Показать полное описание ресурса Просмотр статистики


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.